semoga Allah merahmati Perkahwinan kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Assalamualaikum...

Semoga kita berada dalam rahmat Allah..aamiin


emm cer tengok tajuk tu.. cam best je kan.. belajar menunggang kuda.. Yes akhirnya setelah sekian lama belajar di UPM ni baru perasan dengan pusat ekuin UPM ni. Pelik.. sebab hari-hari lalu tapi tak terfikir kat situ boleh belajar menunggang kuda..


So kat sini aku nak share pengalaman belajar menunggang kuda ni. Masa mula-mula rasanya semua orang akan takut.. al-maklumlah bersama dengan mahluk Allah yang lebih besar dan tinggi dari kita dan nampak macam ganas dan kadang-kadang manja.. emm so sambil belajar kena ada 'bonding' dengan kuda ni memang best.. rasa ada keyakinan diri yang kuat.. patutlah Nabi Muhammad suruh belajar menunggang kuda ni, untuk jadi seorang yang berani, berdisiplin dan tegas. Kalau tak tegas kuda tu buli kita pulak.







Kelas pertama belajar menunggang bersama jurulatih En. Awie.. 
cam penyanyi kan nama dia..hihi
Gambar di atas ni aku naik Hobo kuda ni ensem lagi gantang dong..hihi tinggi si Hobo ni.. cuak jugak rasanya.. untuk kelas pertama ni aku belajar walk dan trot je.. sebab masih tak berapa berani kan.. tapi dapat pujian dari En. Awie tu dia kata aku cepat belajar dan berani.. alhamdulillah (punyalah kembang hati bila dipuji.. cepat-cepat istigfar takut lupa diri )

Oh lupa nak bagi tau.. bayaran untuk kelas menunggang bagi 10 seisi seperti berikut:-

i) Pelajar RM200
ii) Staff UPM/ Alumni RM400
iii) Orang Awam RM600.

So sesiapa yang berminat bolehlah hubungi puan za di talian 019-9214206.

Sekian untuk kelas pertama ni... nanti kita sambung lagi ya. wasalam..

0 comments: