semoga Allah merahmati Perkahwinan kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Assalamualaikum...

Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk  mencoret dan menyambung cerita sebelum ini.. okey kita teruskan dengan tahun-tahun berikutnya...


Tahun Ke-3 Perkahwinan...


Tup-tup dah 3 tahun kitaorang bersama... bersyukur dengan rahmatNya... tapi bila masuk tahun ke tiga dan kami masih tiada zuriat semakin susah hati lah kami ni. 


 Jadi salah satu kaedah yang kami cuba atas nasihat kawan-kawan pergi bercuti ke Langkawi dan sekali gus pergi mandi di Tasik Dayang Bunting.... hahaha kita orang nipun ikut jelah.. dah orang sarankan... best mandi kat air tasik tu sejuk je... nyaman gitu.. tapi entahlah x ada pon tanda2 aku bunting lepas gi Tasik Dayang Bunting tu.. agaknya orang nama Dayang je yang boleh bunting kat tasik tu... hishhh merapu sungguh...tapi tengok gambar kat bawah ni pulau ni memang bentuk macam orang baring kan... subahanaAllah Dia yang mencipta segala sesuatu...



Insan Ciptaan Ilahi
sebenarnya ni gambar terbaharu aku tahun 2013 bersama suami, ibubapa mertua dan emak serta adik bongsuku... yang bestnya aku macam gian mandi kat tasik ni, sebab setiap kali pergi Langkawi mesti nak pergi Tasik ni dan bermandi manda.... parah ni... hihihi

Oh ok berbalik kepada produk yang aku cuba pada tahun ke tiga ni adalah produk biodex.  Seperti biasa aku yang rajin mencuba ni pon pantang dengar ada orang mengandung makan produk ni terus aku cari... boleh tahan mahal juga set biodex ni untuk 3 bulan consume tu habis beribu juga rasanya.. tapi disebabkan perasaan inginkan anak tu aku pejam mata je.  tapi dah nama bukan rezeki aku kan.. so tak berjaya juga.. banyak kali jugak aku consume Biodex ni, aku suka susu, prune dan supreme diet tu sedap rasa dia.. tapi bila dah lama guna result still sama so aku pun stop... sambil pujuk hati mungkin produk tu tak sesuai dengan aku.. sabarlah wahai hati...



Hikmah di sebalik apa yang berlaku:- Lepas tiga tahun pun tak ada anak dan duit bayar kereta pun dah settle alhamdulillah tup-tup dalam diam-diam suami aku beli rumah yang aku idam-idamkan di Bangi bukan apa.. aku suka sebab rumah tu dekat dengan Masjid.  Alhamdulillah.. hebatkan pecaturan yang Allah tetapkan.


Tahun Ke-4 Perkahwinan...

Wah macam tak percaya dah 4 tahun kitaorang kawin... macam baru kawin je hihi... Akhir tahun 2006 tu aku kena denggi sangat teruk kulit keluar bintik-bintik merah dan period walaupun baru lepas period 2 minggu sudah.  bila kena denggi masuk air berbotol-botol sampai bengkak-bengkak badan aku.  Dan first time dalam hidup aku sepanjang 26 tahun tu kena admitted ward.. masa tu aku cakap dengan suami "kalau ayang masuk wad ni sebab bersalin kan best" suami aku cuma senyum menutup gundah gulana di hati sambil jawab "ada rezeki kita tu nanti". 

Lepas kena Denggi tu kulit aku jadi hitam mungkin sebab kesan darah kuman denggi tu so aku pun pergi homopathy Hassan dekat PKNS bangi dia pun check dan bagi ubat untuk buang kuman denggi tu.. dan lepas tu dia check kesuburan aku dia kata aku punya rahim tak berapa sihat sebab tu rambut selalu gugur dan aku pun ambik ubat untuk kesuburan sekali.  sebab dengar cerita kawan ada yang berjaya hamil dengan amalkan homopathy ni. tapi aku cam ni jugalah.. bukan rezeki aku kan..lama juga aku consume homopathy ni sebab aku suka ubat dia murah dan manis.. hihihi. sesiapa yang nak cuba bolehlah pergi ke PKNS Bangi atau call 03-89267831.

Hikmah di sebalik apa yang berlaku:- setelah 4 tahun berkahwin aku ditawarkan kerja dengan sektor kerajaan Alhamdulillah.. walaupun dapat jawatan yang bukan diminta tapi sekurang-kurangnya ibubapa aku gembira bila aku ditawarkan jawatan dalam sektor kerajaan.


Betapa cantik apa yang telah Allah corakkan dalam 4 tahun usia perkahwinan kami ni.. bukan rezeki anak yang diberi tapi rezeki lain.. sesungguhnya aku amat bersyukur dengan limpahan rahmat Mu Ya Allah.

okeylah setakat ini untuk hari ini.. jumpa lagi nanti cik blog.. wasalam

0 comments: