semoga Allah merahmati Perkahwinan kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers


Assalamualikum...

Ketika jari-jemari ini menaip... Seantero  Dunia sedang sibuk membincangkan tentang misteri kehilangan kapal terbang MAS MH370.. apa-apa pun moga Allah permudahkan segalanya.. sebab apa yang berlaku kerana ketentuannya... memang misteri kerana hanya Allah yang mengetahui setiap apa yang yang berlaku... waAllahualam namun aku terus berdoa agar MH370 kembali dengan selamatnya.. berdoa dan terus berdoa..

Oklah aku nak teruskan dengan kisah aku ni... walaupun kesedihan melanda dunia namun kehidupan tetap perlu diteruskan... so kita sambung episod 3..

Tahun Ke 5 Perkahwinan
Alhamdulillah usia perkahwinan yang menjangkau usia 5 tahun menjadikan kami makin matang, ekonomi makin kukuh dan kasih sayang yang disemai makin bersemi... InshaaAllah dengan keizinannya..

Bila dah lima tahun kawin aku pun dah kerja kerajaan rasanya bermacam-macam produk aku cuba sepanjang tahun ke lima ini jom aku senaraikan apa dia yang aku cuba pada tahun kelima ni antaranya:-


Korset Beautiful - hahaha ada kaitan ke untuk hamil.. entahlah tapi bila orang yang jual tu kata bagus dan ada yang pakai korset ni hamil aku pun belilah jugak... tapi bukan atas sebab itu je.. sebab lain aku ada masalah tulang belakang.. hasil dari imbasan xray Dr kata tulang belakang aku bengkok dan disarankan untuk aku memakai korset.  TAPI bukan korset beautiful ni korset untuk medical tu lain.. hihii dah aku nak selesa kononya so belilah korset ni. dan aku juga terjebaklah dengan MLM yang menjual korset ni emm tak pasal-pasal terbang 20K buat loan sebab joint dan aku dapat apa??? dapatlah guna korset ni dua helai dan yang lain dijual dengan harga murah sebab bosan tengok belambak kat rumah.. huhu.. terkono denn...


Bidadari - emm sambil pakai korset tu aku consume produk ni pulak..  maklumlah ada testimoni kata dia guna produk ni mengandung.. so orang yang macam aku ni memang pantang dengar produk-produk begini.  so ambik lah bidadari pulak.. lama juga aku consume bidadari ni dalam 6 bulan juga sebab suka rasa dia..Actually produk ni keluaran DCL dan antara lain yang aku consume selain bidadari termasuklah  Q-she, Nu-age, Amazing, Nigella dan Kopi Guara.  Bila fikir-fikir balik banyak betul produk yang aku guna masa ni dan seperti biasa yang bestnya siap jadi ahli lagi sebab nak murah guna product ni. hihihi so meniaga lah produk ni juga tapi sekarang dah tak jual dah... kenapa??? jawapannya malas sebab dah stop consume..


Hikmah disebalik apa yang berlaku:- Aku dapat pindah rumah baru dan dapat lengkapkan semua peralatan rumah dengan yang baharu ... memang best...betulkan rezeki Allah tu sentiasa ada. Allhamdulillah.

Tahun ke 6 Perkahwinan
Wah dah 6 tahun.. anak-anak jiran yang kahwin sama tarikh ngan kita orang dah gi tadika.. dan aku pernah cakap kat suami.. "Abang kalau dulu kita terus ada rezeki anak mungkin anak kita pun dah pergi tadika kan" Oh tak baiknya perkataan kalau itu siapalah aku untuk menentukan apa yang terbaik untuk kami.. maafkan aku Ya Allah terkadang hambaMu ini lupa dan alpa..

So bila dan 6 tahun berkahwin dan aku pun dah kerja kerajaan so aku mula pujuk suami untuk ke LPPKN untuk rawatan... mula-mula agak sukar namun berbekalkan senjata airmata dan rajukan sang isteri akhirnya tewas juga sang suami.. hihihi Allah suruh usaha so ni pun salah satu usaha kami..So untuk LPPKN ni rasanya Cik Blog dah tau kan apa kisahnya jadi kalau ada yang teringin nak baca silalah baca post sebelum ini.

Oh produk lain yang aku guna selain rawatan LPPKN.. emm aku mula consume ELKEN.. glamor kan product tu dan banyak juga yang aku cuba product ni. And as usual aku pun joint ahli.. hihi best product kesihatan ni aku suka spirulina, Esterc ,LD Venus dan semua product ni.. tapi aku jadi ahli kan untuk dapat beli murah je.. tak menjual pun.. but i love this product.. cuma mahal je kalau murah memang bestlah...

oh rasanya itu je kot product yang aku guna pada tahun ni sebab dah tak berapa nak ingat.. hihi
 
Hikmah disebalik apa yang berlaku:- Alhamdulillah kitaorang tahun ni ada duit baki lebih dan dapat beli kereta baru.. memang itu rezeki dari Allah dan aku amat bersyukur... memang mulanya aku tak pernah berhasrat untuk membeli kereta yang sama harga dengan sebiji apartment .. tp harga apartment pada ketika itulah.. rezeki Allah itu sentiasa ada kan... dan satu sebab lagi kereta lama kami asyik merajuk je.. so terpaksalah bagi sorang adik dekat dia.. WDE dan adiknya WSE...

*terniang-niang kata-kata arwah ayah.. "Ayah macam tak percaya sebab anak ayah boleh beli dan bawa kereta macam ni" merujuk kepada kereta baruku kerana kami asalnya orang biasa-biasa dan pastinya apa yang kami ada kini berkat doa kedua orang tua kami... terima kasih Ya Allah..

sekian untuk kali ini.. jumpa dalam entri akan datang.. seandainya masih ada umur.. InshaaAllah..Wasalam


 




0 comments: