semoga Allah merahmati Perkahwinan kami

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Assalamualikum...

semoga skita berada dibawah lembayung lindungan Allah Swt. Ok saya sambung cerita tentang rawatan kesuburan hari tu..

selepas proses Xray HSG berjalan lancar kami buat appointment untuk datang ke LPPKN untuk proses seterusnya.

tak silap aku untuk kali ini barulah dia ambil butir2 diri.. timbang berat, ukur tinggi, ambil darah(tak silap masa hari ke21- bertujuan untuk lihat samaada pada hari tersebut ada telur yg ditetaskan atau tidak)

one of the prosedur tak silap aku kita kena buat pep smear sbb diaorang nak ambil cecair dari faraj untuk tahu samada cecair tersebut tidak membunuh sperm suami... emm macam2 lah kena buat.. paling tak selesa kena check macam ni.. tapi untuk seorang insan bergelar anak aku tabahi jua, malu dah letak kat belakang dah, dalam hati cakap argh diaorang pun tak ingat punya beribu2 org pesakit..hehe nak cover malu sebenarnya..

Alhamdulillah aku dapat Dr Hamiza Hasan, Dr perempuan lega sikit..., Dr Hamiza sempat consult kami.. so dia suggest untuk buat IUI dan minta kami call untuk temujanji seterusnya.. kami juga dapat jumpa Dr Ismail Tambi untuk consult tentang teknik hubungan intim yg terbaik untuk memiliki zuriat cara normal, sambil tu sempat juga Dr Ismail promo ubat dia (tak silap aku nama dia Phyto, sejenis kapsul tongkat ali), so my hubby pun belilah. cubalah manalah tahu berjaya..

so kena tunggu period seterusnya untuk another proses.. but dalam hati still berharap janganlah period, biarlah aku mengandung secara normal... tapi sob...sob..sob... dia datang jugaklah ...cobaan.. so kenalah contact LPPKn lagi...

emm..ok nanti kita sambung cerita seterusnya ya...

0 comments: